הכרות ותחילת התקשרותשלב ראשון – פגישה בין נציגי החברה לבין נציגות ועד הבית
בפגישה זו נערוך דוח מפורט על מצבו התחזוקתי של הבניין, נציגיי הדיירים יציגו בפנינו את אופן התנהלותו הנוכחי של לבניין (עובדים, ביטוחים, תחזוקה, מעלית, ביטוחים וכו'), וכמו כן את ציפיותיהם ודרישותיהם לניהול הבניין בעתיד.
שלב שני – הגשת הצעת מחיר
בהתבסס על סקר האחזקה ודוח פירוט ההוצאות ובהתאם לדרישות הדיירים, תוגש לוועד הצעת מחיר פשוטה ומפורטת, הכוללת את פירוט ההוצאות ועלותן.
מהצעת התקציב תיגזר עלות ועד הבית ודמי הניהול לדירה לחודש.
שלב שלישי – כינוס אסיפת דיירים
באסיפה זו יוחלט האם יועבר ניהול ועד הבית לחברתנו, לכך נדרש רוב באספת הדיירים.
לפי חוק המקרקעין ותקנון מצוי לבית משותף – יש לקבל את ההחלטה ברוב של 66% מן הדיירים במידה ואין חברת ניהול לבניין.
כאשר מתקבלת ההחלטה – חותמים שני הצדדים על הסכם לשירותי ניהול ואחזקת הבניין.
מתחילים לעבוד:הניהול שלנו בנוי מתהליך ברור, שקוף ויעיל שמתחיל בהיכרות מדויקת עם הבניין וממשיך לתחזוקה רציפה באיכות גבוהה. כך זה נראה בפועל:
שלב 1: קליטת בניין
מיפוי והקמה במערכת הניהול
- פתיחת תיק בניין במערכת הניהול: דירות, דיירים, בעלי דירות ופרטי התקשרות.
- עדכון סטטוס גביית דמי ועד והיסטוריית תשלומים.
- אפיון חדרים טכניים ומערכות: מעליות, גנרטור, מערכת סולארית/דוד שמש, בקרה, משאבות, נעילות, מצלמות ועוד.
בדיקות ותכנון
- סקר מצב תחזוקתי מלא והצגתו בדוח מסודר.
- בניית תוכנית תחזוקה שנתית/רבעונית/חודשית לפי מאפייני הבניין.
- התאמת ספקי ניקיון וגינון לצרכי הבניין.
- בחינת פוליסת ביטוח הבניין והמלצות לשדרוג/התאמות.
שלב 2: יישור קו
- הבאת הבניין לרמת תחזוקה תקינה בהתאם להצעות מחיר מסודרות המאושרות ע"י נציגות הוועד.
- הטמעת מנגנון גבייה מסודר: הקמת הוראות קבע לחשבון ועד הבית/כרטיס אשראי לכלל הדיירים.
- טיפול בליקויים שנמצאו בסקר הראשוני, תיעוד סגירתם והצגת סטטוס לנציגות.